sábado, 22 de marzo de 2014

Reflexions de tarda plujosa

Cap de setmana de PACS. Dissabte per la tarda a l'escriptori. La pluja esquitxa el vidre de la finestra; veig com cau al terra del terrat de manera aleatòria i això em fa pensar en zeros i uns. M'aturo una estona.

Després d'haver llegit tots els textos proposats sobre hipertext, una reflexió em volta pel cap: el canvi de paradigma, l'hipertext i tot el que implica, en fi, tot el que ens trobem estudiant parteix d'una premissa: que disposem d'energia per fer funcionar els dispositius electrònics d'escriptura/lectura en societats avançades de forma massiva.

No depenen aquestes tecnologies o millor, el canvi mental que tractem en aquesta assignatura, d'un supòsit feble?  Es pot afirmar de manera creïble o contrastada de que sempre disposarem d'energia per fer funcionar el gàdgets amb els quals naveguem per la galàxia digital? No s'assenta el canvi de paradigma en una dependència massa arriscada almenys fins que no s'hagi trobat una font d'energia inexhaurible, neta i assequible per a la major part possible de la humanitat?



Un altre qüestió que em volta pel cap, és que en Joan ja ens ha deixat entreveure que tractarem el tema de l' hipertext i el gènere. Això m'ha fet pensar que també -probablement ja ho fa algú- es pot mirar de relacionar el canvi de paradigma hipertextual en funció de les cultures. Efectivament, aquest canvi (o els interessos digitals) no deuen significar el mateix per un habitant de Guinea Equatorial, que per un iemení, un pakistanès, un habitant de Tasmània, un ianomami o un de Granollers. Sembla un camp prou engrescador també per submergir-s'hi al meu parer.
 


Ens seguim veient

1 comentario:

  1. Hi estic d'acord, Oriol. Trobo que depenem massa dels aparells electrònics a banda que sempre és interessant (i sorprenent!) mirar el que ens rodeja des de diverses perspectives. Vagi bé!

    ResponderEliminar